COACH4U | BRANDING, WEBSITE & CONTENT

Coach4U is een jongeren organisatie die zich inzet voor jongeren tussen de 13 en 23 jaar die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Om deze boodschap sterker over te dragen hebben wij een compleet nieuwe merkidentiteit ontwikkeld. We zijn allereerst gestart met het creëren van een visuele identiteit bestaande uit een speels logo en beeldmerk. Het beeldmerk is opgebouwd uit verschillende punten welke samen komen tot een 4. Het centrale punt, welke is aangeduid met een aparte kleur, staat voor de jongeren. De bollen rondom het middelpunt zijn de coaches en de organisaties welke de jongere ondersteunen. In combinatie met een divers kleurenpallet en de speelse elementen in de huisstijl hebben we een merkidentiteit neergezet die zowel jongeren als onderwijs- en zorginstellingen aanspreekt.

 

In lijn met deze speelse identiteit hebben wij verschillende huisstijl elementen ontwikkeld om te komen tot een spontane look and feel. De gehele stijl is doorgetrokken in de visitekaartjes, enveloppen, brochure, flyer, posters en als kers op de taart het door ons ontwikkelde ‘Mag ik wat vragen’ spel. Een spel ontwikkeld om middels een laagdrempelige manier leerlingen van middelbare scholen te introduceren aan Coach4U en hun coaching trajecten.

 

De online communicatie werd ook door ons verzorgd, het startpunt hiervoor is de content geweest. Voor de fotografie lag de focus op de diversiteit van de enthousiaste coaches en jongeren naar voren te brengen om zo een gezicht te geven aan de organisatie. De content is ingezet om de nieuwe website vorm te geven. Alle elementen samen vormen een sterk crossmediaal platform waar Coach4U middels online- en offline communicatie kanalen meer zichtbaarheid creëert.

Klant

Coach4u

Category

Date