TOTAAL CONCEPT

Avanti is diep verankerd in de arbeidsmarkt. De veelzijdigheid van het bedrijf kan niet meer worden ondergebracht onder de term uitzendbureau. Na 20 jaar is het tijd om de volgende stap te zetten in hun bedrijf. Het aanpakken van de visuele stijl alleen was niet genoeg. Het merk moest vanaf de strategie opnieuw opgebouwd worden. Anno 2021 willen zij een frisser imago uitstralen passend bij hun doelstellingen en weerspiegelend met hun visie.

MADE BY

Creamy Concepts

01

02

03

EEN BEDRIJF MET EEN VOORUITSTREVENDE AANPAK

De dienstverlening van Avanti is niet in 1 woord te omvatten. Daar start gelijk de uitdaging. Ze zijn een belangrijke speler voor zowel werknemers en werkgevers. Hun omvangrijke diensten spelen continue in op de laatste ontwikkelingen in de arbeidsmarkt. We hebben de bewuste keuze gemaakt om dit samen te pakken in drie pijlers: werkzoekend, werkgevend en opleidingen. Avanti opereert in een breed scala aan branches. Van de horeca tot aan de infratechniek. Samen legden we zo de basis om het merk connectie te laten maken met al deze branches.

Een belangrijk kenmerk van dit no-nonsense bedrijf is de vooruitstrevende aanpak. Avanti kenmerkt zich door hun directe, maar vooral persoonlijke communicatie. Dit dient daarmee ook ter inspiratie van de opbouw van het nieuwe logo. Het logo is opgebouwd uit strakke, eenvoudige letters met een speelse twist. De vooruitstrevende gedachtegang is doorgevoerd in het concept, waarbij de schuine i en de punt een knipoog zijn voor de betekenis van de naam Avanti, namelijk: “vooruit”. Samen met de vernieuwde slogan “werkt vooruit” is dit de bouwsteen voor de gehele doorvoering in de online- en offline identiteit.

Het speelse karakter van de identiteit is ook doorgetrokken in diverse communicatiemiddelen, signing en het interieur. Onze brandspecialisten hebben een doordacht interieur plan ontwikkeld waarbij de styling bijdraagt aan de gehele persoonlijke look and feel. Van A tot Z is er nagedacht over de doorvoering van de drie pijlers: werkzoekend, werkgevend en opleidingen. Om de visibiliteit van Avanti verder te versterken werden er verschillende leuke promotionele middelen als drinkflessen, notitieblokken en pennen ontwikkeld om te verspreiden.

We bepaalden de uitstraling van beelden en fotografeerden Avanti in actie op een kenmerkende locatie als het Maankwartier in Heerlen. Een mix van eigen mensen en werknemers geven het merk een gezicht. De twee soorten beelden belichamen de identiteit van het nieuwe merk. Professioneel, zakelijk maar met een knipoog. Ze reflecteren de gedrevenheid en manier van werken van Avanti en zorgen voor een niet te missen onderscheidend effect.

Het merk werd uitgerold via verschillende communicatiedragers, maar moest vooral online heel sterk staan. De vertaling van de merkidentiteit naar hun digitale wereld gaat zeer breed: van website tot digitale marketing van het merk. Het traject van de website is volledig van onze hand. Van functionele analyse en design tot de ontwikkeling van optimale gebruiksvriendelijkheid voor het vinden en verbinden van werknemers en werkgevers.

04

06

05

07

WIJ DENKEN VOORUIT

Vandaag de dag ziet iedereen wat Avanti in werkelijkheid is: een grote, stabiele speler in de arbeidsmarkt. Dit toont dan ook de kracht van een impactvolle rebranding. Bij Avanti begrijpt men de noodzaak en het belang van een doorgedreven toepassing van hun nieuwe merkidentiteit. Daarom wordt Creamy Concepts ook betrokken bij elke step in de verdere uitbouw van het merk op social media en alle verloop stappen.

09

08

10

KampsVanBaar
Advocaten

Benieuwd naar onze kijk op jouw merk?

Bericht ons dan hier. Onze brand experts laten hun expertise los op jouw merk in een eerlijke 10 min analyse over de zichtbaarheid en positionering van jouw bedrijf.

Ook voor een afspraak met ons om te zien wat wij voor jou kunnen betekenen staan onze brand experts klaar. Bij ons op kantoor, op locatie of tijdens een videocall: we horen het graag!