Tijdloze elegantie, het uitgangspunt van de branding voor Baglin. Baglin is een tassen merk geïnspireerd op the ages of time, gemaakt voor vrouwen die zichzelf iets gunnen. De tassen typeren zich door hoogwaardig leer en tijdloze vormen. Creamy Concepts ging aan de slag met een sophisticated branding waarmee Baglin een herintroductie in de modewereld kan maken.

MADE BY

Creamy Concepts

Een tas is een verlenging van jouw identiteit

De tassen van Baglin kenmerken zich door hun elegante stijl, hoogwaardige kwaliteit en tijdloze vormen. Aan ons team de opdracht om de stijl en beleving door te trekken tot een uniforme, klassieke branding. Het concept vloeit voort uit de visie van founder Linda Duineveld: “Een tas is een investering in je garderobe, iets wat jaren mee gaat.” We creëerden een tijdloos concept dat niet inspeelt op constante trendstromingen. Vervolgens formuleerden we de pay-off ‘A bag for the ages’. Alhoewel de essentie van het merk tijdloos en stijlvol is, heeft het ook een eigenzinnig randje. Deze brand value zorgt voor onderscheid in de collecties ‘The Timeless Collectie’ en ‘The Rebel Collectie’.

De tassen van Baglin kenmerken zich door hun elegante stijl, hoogwaardige kwaliteit en tijdloze vormen. Aan ons team de opdracht om de stijl en beleving door te trekken tot een uniforme, klassieke branding. Het concept vloeit voort uit de visie van founder Linda Duineveld: “Een tas is een investering in je garderobe, iets wat jaren mee gaat.” We creëerden een tijdloos concept dat niet inspeelt op constante trendstromingen. Vervolgens formuleerden we de pay-off ‘A bag for the ages’. Alhoewel de essentie van het merk tijdloos en stijlvol is, heeft het ook een eigenzinnig randje. Deze brand value zorgt voor onderscheid in de collecties ‘The Timeless Collectie’ en ‘The Rebel Collectie’.

High-end packaging

De packaging is een essentieel onderdeel in de merkbeleving. De brand value kwaliteit is volledig doorgevoerd in materiaal en afwerking. We kozen voor een cognac papier met een structuur welke de look and feel van leer evenaart. De branding wordt naadloos doorgevoerd in high-end visitekaartjes, bedank kaartjes, katoenen dust-bags en op maat gemaakte verzenddozen verzegeld met een sluitsticker.

Geïnspireerd op the ages of time

Het elegante karakter van de branding is terug te zien in de online beleving van het merk. De content laat het merk tot leven komen middels fotografie en videografie. We verzorgden de gehele productie van A tot Z. Met een strakke planning gaat ons content team op pad om twee modellen met de volledige collectie op beeld vast te leggen in de karakteristieke straten van Maastricht.

Daarnaast worden alle tassen ook voor e-commerce gebruik vastgelegd in een fully equipped studio. Voor de copywriting kiezen we voor een charismatische en expressieve tone-of-voice welke is afgestemd op de kenmerken van de doelgroep.

Moderne webshop met efficiënte winkelbeleving

In de webshop komen alle componenten samen en ademt in alle opzichten de waarden van Baglin. De moderne webshop is het fundament voor de digitale communicatie. Het klassieke webdesign met de professionele beelden laten de hoogwaardige collecties tot leven komen. De doordachte user experience zorgt voor een efficiënte online winkel beleving.

We besloten samen met de klant om nog meer in te zetten op online zichtbaarheid. Zo ontwikkelden we naast een webshop een strategisch plan dat Baglin ook digitaal sterk maakt. De ontwikkelende content in combinatie met grafische templates spreken de visuele taal van social media. Hierdoor kan Baglin niet aan haar doelgroep voorbij gaan.

Een doordachte branding dat aan stijl niks ontbreekt. Creamy Concepts weet een tijdloze branding neer te zetten waarmee Baglin een premium positie in de mode branche kan veroveren. Voor elke gelegenheid en outfit is er een Baglin tas – wordt hij binnenkort onderdeel van jouw garderobe?