Hoteloperator focussing on the luxury & lifestyle segment

Stap in de wereld van no-nonsense hotels in het lifestyle segment. Black Label Hospitality is een dynamische en ambitieuze hoteluitbater met een unieke visie op het bouwen, uitbreiden, exploiteren en beheren van hotels. Na waardevolle samenwerkingen te hebben gesloten met toonaangevende hotelketens zoals Hilton en Accor, labelen ze zichzelf als exclusief vanwege de hoogwaardige ervaringen die ze doorvoeren in al hun hotels. Met hun authentieke, sterke waarden creëren ze hotels van hoge kwaliteit. 

MADE BY

Creamy Concepts

01

02

03

04

Alles vertrok uit één helder concept. Our Label? Stay exclusive

Er bleek nood aan een éénvormige en heldere merkidentiteit voor deze ambitieuze hoteluitbater, die voortaan naar buiten zou treden onder de noemer: Black Label Hospitality.

Team Creamy Concepts ging de uitdaging aan voor het ontwikkelen van een merkoptimalisatie om Black Label Hospitality globaal neer te zetten als één sterk merk. De nieuwe merkstrategie vormde de basis van een allesomvattende branding.

Black Label Hospitality drukt als hotel operator letterlijk een stempel op hun exploitaties.  De waarden Dynamisch, Ambitieus, Luxueus en Rebels zitten uit nature diep geworteld in het DNA van Black Label Hospitality. Deze eigenschappen waren leidend om door te trekken in de volledige merkidentiteit. De merkidentiteit bestaat uit verschillende complementaire identiteiten, die bepalen hoe het merk oogt, voelt, spreekt en beweegt.

De baseline ‘Re-inventing the hotel experience’ zet meteen de toon voor het basisprincipe: zelfverzekerde en krachtige taal. Dynamisch, kort en helder. De beeldstijl van Black Label Hospitality is donker, professioneel en innovatief; maar ook ambitieus en een tikkeltje rebels. Zowel op social media, als op de gloednieuwe website. Wij verzorgden een complete foto- en video shoot dag bij het kenmerkende Merici hotel in Sittard. De krachtige beelden trekken de aandacht van de kijkers doordat ze een bepaalde status bij zich dragen en een tikkeltje bold zijn.

05

06

07

Reinventing the hotel experience

Het logo, een klassiek lettertype met een knipoog naar een sterke sexy whiskey feeling, en de primaire basiskleur zwart komen terug in het hele merkverhaal. Hun ‘Label’ werd grafisch vertaald naar een duidelijke label vorm welke wordt toegepast als beeldelement in diverse communicatiemiddelen. Daarnaast geeft een zwarte met glans gelakte wax-stempel een echte luxe finishing touch aan het drukwerk. Het mat zwarte papier van Colorplan in combinatie met een zwarte glansfoliedruk is een perfect combinatie voor de luxe offline middelen. Deze exclusieve look en feel werd doorgevoerd in een compleet pakket van drukwerk met onder andere exclusieve visitekaartjes, dossiermappen, notitieboeken, blokken en pennen.

Het luxueuze van de website herademt ook hier in de combinatie van een modern en direct design, met een stevig en stoer karakter voor een professionele en internationale status voor stakeholders, investeerders en employees. Black Label Hospitality vormt nu eén verhaal, één identiteit, één beleving, een sterk merk.

08

09

10

"Being true to our own values"

Wij zijn ontzettend trots om de samenwerking met deze innovatieve partner voort te zetten. We werken momenteel ook mee aan diverse hospitality concepten. Their label? Stay exclusive.