Zoals een som een samenvoeging is van verschillende waardes met een duidelijke uitkomst, zo is het productdesign van DE SOM een unieke uitkomst van materialen en uitstraling. Het uitgesproken design maakt dat deze uitkomst een aanwinst is voor iedereen zijn eigen interieur stijl. Creamy Concepts mocht een unieke identiteit ontwikkelen voor het merk
DE SOM.

Eigentijds + Eenvoud + Design = DE SOM

MADE BY

Creamy Concepts

Vorm van expressie

De combinatie van contrastrijke kleuren, geometrische lijnen en numerieke benamingen resulteren in unieke productdesigns. Het logo van DE SOM is een samensmelting van verschillende stijlen en concepten. De dunnen lijnen zijn afkomstig van de neon stijl letters en de verschillende symbolen die door de letters heen lopen zijn geïnspireerd op wiskundige tekens. De unieke letters versterken het concept om buitengewoon te zijn. Door gebruik te maken van een gradient brengen we extra perspectief aan in het logo. Elk product kreeg zijn eigen unieke SOM.

Het patroon komt voort uit de S en een vingerafdruk, een reflectie naar de eigenzinnigheid van designer Roel Somers en zijn merk. Deze eigenzinnigheid is ook te herkennen in het high-end drukwerk. Zo wijkt het visitekaartje met zijn vierkante vorm en sprekende kleuren af van het traditionele visitekaartje en is de packaging met zijn contrastrijke kleuren volledig vertaald in DE SOM stijl.

Straight to the point

De ontwikkelde webshop ademt in alle opzichten de visie van DE SOM. Vanuit een custom made webdesign komt het unieke karakter van het merk terug in een gebruiksvriendelijke maar interactieve webshop. Door de animaties en spotlights worden de producten uitgelicht en worden het patroon en de oranje kleur een herkenbaar item voor DE SOM. De winkelfunctionaliteit is minimalistisch ingezet en alleen beperkt tot de basishandelingen, om de focus nog meer op de producten te leggen. Straight to the point, evenals de gebruikte schrijfstijl die de product designs perfect vertaalt.

De hoogwaardige kwalitatieve renders versterken het concept en passen zich automatisch aan op kleur en maat. Dit ondersteunt het realistische beeld dat de klant van de producten schetst. De content creatie hebben we uitgebreid met product en sfeer fotografie om inspiratie te geven hoe men DE SOM toe kan voegen aan ieders eigen interieur stijl.

Ook hier werd onze van A tot Z Branding aanpak omgezet tot de perfecte formule. Door de expressieve huisstijl, passende packaging en een interactieve webshop maakten we van DE SOM een merk. Aan DE SOM nu de taak interieur liefhebbers te veroveren met zijn excentrieke interieur designs. Wij zijn FAN!

Black Label
Hospitality