Een premium branding voor een luxe merk. Exoile is een exclusieve studio gespecialiseerd in permanente make-up, visagie en geur belevingen. Het streven van Exoile is om de natuurlijke schoonheid te vertalen naar een stralend resultaat. De jonge ondernemer Luca Hendrix start met volle overtuiging haar avontuur en ons team mocht haar begeleiden naar een toonaangevend beauty brand.

 

MADE BY

Creamy Concepts

De X is een afleiding van
de naam Luca Hendrix.

De schreef van de letter X
is de basis voor de ster. 

De dubbele schreeft vormt 
gespiegeld de ster.

De ster vormt samen met 
de letter X het beeldmerk.

Expert in natural beauty & exclusive scents

Na onze kick-off meeting wisten we al snel de core values te destilleren, want aan passie, ambitie & kwaliteit is niet te ontbreken bij Exoile. Het bedrijf positioneert zich als de ster in haar branche. We formuleerden de brandstory en de pay-off ‘Expert in natural beauty & exclusive scents’. De merknaam Exoile is afgeleid van het Franse woord ‘Étoile’ dat ster betekent. De ster is onze inspiratie en het startpunt voor deze sprankelende branding. De merkidentiteit van Exoile heeft net als haar behandelingen een exclusief randje. De schreef van de ‘X’ fungeert als basis voor de iconische ster. Deze schreef is verdubbeld en gespiegeld waardoor het icoon van een ster ontstaat. 

Gecombineerd met een klassiek lettertype vormt dit samen het logo van Exoile. Het beeldmerk dient als afgeleide hiervan. De primaire kleuren zwart en taupe leggen de basis voor een stijlvolle identiteit. Het zwart gecombineerd met goud geeft een high-end touch aan het geheel. De natuurlijke taupe tint symboliseert de natuurlijke schoonheid wat centraal staat bij al haar behandelingen. We laten de branding tot leven komen in unieke high-end naamkaartjes, luxe tassen, cadeaukaarten- en verpakkingen, linten en stickers. Voor de visitekaartjes en cadeaukaarten is gekozen voor een high-end papiersoort in twee kleuren afgewerkt met het logo in goudfolie opdruk. 


 

Van offline tot online beleving

In de website komen alle componenten samen en ademt in alle opzichten de waarden van Exoile. De tone-of-voice en de beelden geven de beleving en kwaliteit weer die je als klant zult ervaren bij Exoile. Luca en haar klanten worden door ons content team vastgelegd tijdens een behandeling in de nieuwe luxe studio. Ook hier sluiten de core values naadloos aan op het concept, de styling en beeldstijl.

Een luxe branding waar exclusiviteit voorop staat. We hebben onze A tot Z aanpak omgezet tot een gouden formule. Met het gedetailleerde brand book kan Luca aan de slag om het merk verder herkenbaar en uniform in de markt te zetten en haar gedrevenheid en expertise aan de wereld te laten zien. 

 

Black Label
Hospitality