TOTAALCONCEPT

JÒNGK is de jongerenadviesraad van de gemeenten Sittard-Geleen, Stein, Beek en een gedeelte van Beekdaelen: Schinnen. Gevraagd en ongevraagd adviseren zij gemeentes over (ambulante) jeugdhulp en andere onderwerpen die jongeren in de regio aangaan.

MADE BY

Creamy Concpets

01

02

03

MERKIDENTITEIT

De naam van een organisatie of bedrijf draagt veel bij aan de gehele merkbeleving, wat is de associatie bij een naam en past dit bij de gehele identiteit van een bedrijf? Toen wij een geheel nieuwe identiteit mochten ontwikkelen voor de Jongerenraad van de regio Sittard-Geleen, was de naam het eerste wat wij hebben aangepakt. JCR werd omgetoverd tot JÒNGK!, een speelse naam met een knipoog naar de regio waarin zij zichtbaar zijn.

In lijn daarmee werd een speelse visuele identiteit gecreëerd die bij jongeren in de smaak valt. We hebben gekozen voor dynamische lijnen en patronen. Alles komt samen in het diverse, aanwezige kleurenpalet waarbij is gekozen voor verschillende contrastrijke kleuren zodat het logo opvalt.

Vervolgens werd alles doorgevoerd in een sterke online identiteit gepaard met een pizza campagne in samenwerking met Domino’s. De campagne was bedoeld om de behoeften van jongeren in de regio Westelijke Mijnstreek inzichtelijk te maken. De jongeren gingen zelf de straat op om flyers en posters uit te delen om de pizza campagne kenbaar te maken onder jongeren. En uiteraard deden zij dit geheel in stijl.

De gehele merkidentiteit werd aangevuld met krachtige beelden die de jongeren op herkenbare plekken in de regio Sittard-Geleen weergeeft. Herkenbaarheid zorgt immers voor extra connectie met de beelden.

 

04

05

MERKBELEVING

Om de campagne en de merkbeleving van JÒNGK! te vergroten werd er een website ontwikkeld waarin omvattend wordt omschreven wie de gezichten zijn achter de jongerenraad van Sittard-Geleen.

KampsVanBaar
Advocaten