Maak kennis met het vernieuwde Messcherp: een gedreven bedrijf gespecialiseerd in training en coaching op het gebied van organisatiestructuur, werkprocessen én ijzersterke sales strategieën. Dankzij jarenlange ervaring in de sales, kan founder & coach Sjoerd Mooren snel bedrijven hun organisatie- en businessmodellen doorgronden en de vinger op de zere plek leggen. Wij werden toevertrouwd met de ontwikkeling van een nieuwe branding om Messcherp neer te zetten als één sterk merk.

MADE BY

Creamy Concepts

De (mes)scherp afgesneden lijnen vormen samen de letter M.

Een stijgende grafiek die vooruitgang symboliseert.

Een check icoon die staat voor progressie en het behalen van doelen.

De laatste lijn is in spiegelbeeld gezet en weerspiegelt confrontatie.

Messcherp komt met zijn coaching in het hart van iedere onderneming en biedt, zoals de pay off luidt, weerbaarheid voor ondernemingen. Hij daagt de ondernemer uit om mentaal en fysiek weerbaar te zijn. Het door ons ontwikkelde concept reflecteert gedrevenheid, expertise, confrontatie en doelgerichtheid: de nieuwe kernwaarden van het bedrijf. Door de samenwerking en (re)branding is het volledige aanbod aangescherpt en hebben we onderscheid gemaakt tussen Messcherp Coaching en Messcherp Academy.

Het logo en beeldmerk zijn strak en scherp. De dynamische lijnen zorgen voor een moderne look en feel. Direct en zonder teveel poespas – net als Messcherp zelf. De (mes)scherp afgesneden lijnen vormen samen de letter M. Dit gecombineerd met een stijgende grafiek dat het halen van doelen en vooruitgang symboliseert. Tot slot is de laatste lijn in spiegelbeeld weergegeven die confrontatie symboliseert. Dit vertaalt Sjoerd zijn visie voor een eerlijke en pragmatische aanpak. Het kleurenpalet is geïnspireerd op het Scandinavisch design: puur en koel. De kleurencombinatie zwart, beige en ijsblauw past perfect bij de eyecatcher van het bedrijf: het ijsbad met houten omheining.

De visualisatie van het concept is volledig doorgevoerd in de offline communicatiemiddelen. Voor het drukwerk is gekozen voor een diepzwart, mat Colorplan papier. De afwerking van zilverfolie draagt bij aan het messcherpe effect en high-end gevoel. Deze moderne look en feel wordt doorgevoerd in onder andere de signing en bedrijfskleding waarbij de hoodies en polo’s zijn afgewerkt met een zilver, geborduurd logo op de borst.

Ook het online visitekaartje is in een nieuw jasje gestoken. Wij hebben een nieuwe krachtige website ontwikkeld die overzichtelijk is en de bezoeker triggert om een traject te starten. De visuals van Messcherp zijn dynamisch met veel natuurlijke accenten zoals ijs en hout. Door een overzichtelijke paginastructuur én de juiste tone of voice worden bezoekers geprikkeld om actie te ondernemen op de website. We zetten deze samenwerking voort door hun social media te verzorgen waarbij wij ons focussen op brand awareness.

Word comfortabel met het oncomfortabele, dat is het streven van Messcherp. Wij zijn trots te mogen samenwerken met dit gedreven bedrijf om hun scherpe visie te vertalen met ijzersterke (re)branding. Creamy Concepts ontwikkelde voor Messcherp een unieke identiteit die zich onderscheid in de markt.

Black Label
Hospitality