TOTAAL CONCEPT

Roma is een high-end shoe store voor mannen en vrouwen waar ze een exclusieve selectie van toonaangevende merken aanbieden. Roma gelooft in kwaliteitsproducten die opvallen in de massa. Vanuit deze overtuiging hebben wij een sterke online en offline identiteit opgebouwd die in lijn staat met wat Roma typeert: luxe en exclusiviteit. 

MADE BY

Creamy Concepts

01

02

03

MERKIDENTITEIT

We hebben onze handen vuil gemaakt aan het ontwikkelen van een identiteit which will make you stand out from the crowd. Scherpe lijnen, excentrieke kleuren en Romeinse invloeden zijn maar een paar woorden die de merkidentiteit van de high-end shoe store in Sittard omschrijven. De identiteit werd al snel duidelijk toen er unaniem is gekozen voor de merknaam Roma: de naam afgeleid van de eigenaresse van deze exclusieve winkel. Het logo is mede tot stand gekomen door inspiratie uit het Romeinse schrift te combineren met een moderne twist. De opvallende gele kleur is bewust gekozen als eye-catcher zodat je bijna niet om de huisstijl heen kunt.

In samenwerking met lokale partijen zijn we net een stapje verder gegaan in de uitvoering van maatwerk drukwerk zoals deze supersized draagtassen, totebags, cadeaubonnen en verpakkingen. Het volledig zwart matte papier in combinatie met de excentrieke gele pantone kleur met preeg dragen bij aan de totale beleving van Roma.

Industriële stijlen mixen zich in de speelse fotografie. De exclusiviteit en excentrieke uitstraling, mede door het gebruik van stoere elementen, laat de schoenen tot zijn recht komen. De strakke stijl van het interieur, dat ontworpen is door Maurice Mentjens, is een belangrijk aspect in de fotografie. Deze beelden zijn doorgetrokken in de website welke een verlengstuk is van de merkidentiteit. Je wordt meegenomen in een online experience waar je een  voorproefje krijgt van de ervaring die je in de high-end shoe store te wachten staat.

04

05

MERKBELEVING

Make room in your shoe closet, ons team heeft voor deze high-end shoe store alles uit de kast gehaald. Er is een doordachte merkidentiteit ontwikkeld waardoor het merk kan worden uitgerold op een rijke variatie aan merkbelevingen, zoals de sterke social media strategie waar wij momenteel volop voor aan het produceren zijn. De high-end shoe store Roma prikkelt hiermee alle zintuigen op de juiste momenten.

06

07

08