De positieve kant belichten van de zorg middels een vernieuwende re-branding. Dat is het vraagstuk wat Talent bij ons heeft neergelegd begin 2022. Een organisatie dat oplossingsgerichte zorg biedt en de visie heeft dat iedereen de veerkracht bezit om waardevol deel te nemen in onze samenleving. Aan hun gevestigde status in Zuid-Limburg valt niet te twijfelen. Het werd tijd om deze bekendheid door te trekken in een herkenbare, professionele identiteit. Creamy Concepts ging aan de slag met een doordachte branding waarmee Talent zichzelf als toonaangevend bedrijf kan positioneren.

MADE BY

Creamy Concepts

Lach, blijdschap, emotie en geluk

Een knipoog en de ster die symbool staat voor de talenten

Het talent in verbinding met het merk

Alle verbonden elementen vormen Auracle’s logo

Paars met een vleugje oranje

Na meerdere strategische sessies wisten wij de visie van het bedrijf ons volledig eigen te maken. De missie van Talent is helder: vanuit authenticiteit, verantwoordelijkheid en vertrouwen kwalitatief goede zorg en begeleiding leveren. Het bedrijf typeert zich door zijn positieve en authentieke aanpak in de zorg. Samen met een overvloed aan passie, enthousiasme en heel veel expertise maakt dit Talent. Dit legt de basis van onze strategie: een concept gericht op de kracht van emotie.

We kiezen ervoor om de oude stijl van Talent deels te waarborgen. De kleur oranje blijft, net als voorheen, een rol spelen in de identiteit. We voegen hier een paars kleurenpalet aan toe. Beide kleuren stralen warmte en vertrouwen uit. Paars, de kleur voor gelijkgezindheid. Oranje, de kleur voor positiviteit.

Ook in het beeldmerk blijven we trouw aan herkenbare elementen van Talent. We brengen meerdere symbolische lagen toe aan het logo. Een logo dat geluk, de talenten en verbinding symboliseert. We voeren een consistente stijl door in typografie en voegen grafische elementen toe voor een speels effect.

Alle huisstijl dragers worden aangepast aan de nieuwe branding. We ontwikkelen alle benodigde communicatie middelen waarmee de speelse branding in één lijn wordt doorgetrokken. Het creëert een sterk fundament voor de organisatie: iets wat al vanaf de start een belangrijk uitgangspunt is.

Talent dat ben jij, Talent dat zijn wij

In de branding zoeken we continu de verbinding op. Niet alleen in het logo, maar ook in de content en website. We verzorgen maar liefst drie producties op de verschillende locaties van Talent. Hierbij houden we rekening met de vele doelgroepen die dagelijks te maken krijgen met Talent. Van de begeleiders tot de talenten: iedereen wordt vastgelegd middels fotografie en videografie. Het uitgangspunt? Ben jezelf, laat je emotie stralen want… Talent dat ben jij, Talent dat zijn wij!

Video afspelen

Talent online

Een van de belangrijkste onderdelen in de rebranding is de website. Uit onze strategische sessies kwam naar voren dat er meer nood is aan consistentie in de digitale communicatie. We weten drie websites om te bouwen naar één duidelijke website. Een website waar alles samen komt. Een overzichtelijk aanbod en de organisatie van Talent komt naar voren middels een speels webdesign.

Daar stopt de communicatie echter niet. We trekken de gehele stijl door om de online zichtbaarheid ook te versterken. Vanuit een duidelijk strategisch plan creëren we een digitaal, sterk platform middels verschillende social media kanalen.

 

Een dynamische branding dat vol zit met emotie. Creamy Concepts legt een sterk fundament met deze branding waar de organisatie op verder kan bouwen. Wij zijn trots dat wij onze talenten mochten vertalen naar een succesvolle re-branding. Samen maken wij Talent.