TOTAAL CONCEPT

Wij kregen de uitdaging aan de slag te gaan om een schoonheidssalon naar een professioneler niveau te tillen. Na 20 jaar wilde Touch Of Beauty de volgende stap zetten in hun bedrijf en zich profileren als huidinstituut. Touch Of Beauty vertrouwde ons toe met de volledige strategische rebranding van de voormalige schoonheidssalon.

MADE BY

Creamy Concepts

01

02

03

MERKIDENTITEIT

De overstap van schoonheidssalon naar huidinstituut is een doordachte overweging geweest. Zij willen niet gezien worden als een salon met losse behandelingen, maar zich richten op langdurige samenwerkingen met klanten. Om deze dienst beter te vertalen hebben wij een strategie bedacht waarbij wij zijn afgestapt van een traditionele online- en offline communicatie. Met een kritische blik zijn we gestart met het herzien van de merkidentiteit. We herontwerpen een eenduidig logo dat een gevoel van vertrouwen en puurheid oproept. De zachte kleuren in combinatie met de klassieke lettertypen zorgen voor een professionele uitstraling.

Ook in het interieur is de identiteit doorgetrokken. Onze brandspecialisten ontwikkelden een passend interieur plan waarbij de styling bijdraagt aan de gehele professionele look and feel. Van A tot Z is er nagedacht over de doorvoering van kleuren en natuurlijke materialen in het interieur. Dit is ook terug te zien in de communicatiemiddelen. Via sfeervolle fotografie en pakkende copywriting zorgen we voor een persoonlijk, vertrouwd gevoel in alle visuele uitingen.

De content is een belangrijk onderdeel van het door ons ontwikkelde high-end Touch Of Beauty magazine. Dit magazine dient ter introductie van het huidinstituut waarin het verhaal, de expertise en hun ervaringen worden toegelicht. In lijn daarmee bedachten wij het huidpaspoort voor trajecten vast te leggen en het huiddoel te bepalen. Voor de afwerking van het drukwerk hebben wij gekozen voor een speciale, gerecycled papiersoort welke refereert naar de duurzame basis van de dermatologische producten en behandelingen.

De look and feel trekken we ook door in het ontwerp van de website. Ook hier draagt de fotografie en het design bij aan het professionele karakter van Touch of Beauty. Nieuwe klanten worden meegenomen in de werkwijze van Touch Of Beauty. Bestaande klanten kunnen gemakkelijk een vervolg afspraak inplannen.

04

05

A TOUCH OF LOVE

Alles komt samen op de Facebook en Instagram kanalen. Klanten krijgen waardevolle tips over behandelingen, producten en hun eigen huid. Het persoonlijke karakter van het huidinstituut komt terug in wekelijkse posts en verhalen. Ons team heeft de gehele online- en offline identiteit van Touch Of Beauty Skin Professionals naar een hoger niveau getild.

06

07

08

Roma Sittard

Benieuwd naar onze kijk op jouw merk?

Bericht ons dan hier. Onze brand experts laten hun expertise los op jouw merk in een eerlijke 10 min analyse over de zichtbaarheid en positionering van jouw bedrijf.

Ook voor een afspraak met ons om te zien wat wij voor jou kunnen betekenen staan onze brand experts klaar. Bij ons op kantoor, op locatie of tijdens een videocall: we horen het graag!