Yogaplace

Een plek waar je volledig tot rust komt en uitgedaagd wordt om je eigen grenzen op te zoeken. Dat is waar Yogaplace voor staat: niet alleen als yogastudio maar ook als scholingsinstituut en online community voor iedereen met een affiniteit voor yoga. Wij werden toevertrouwd met de gehele rebranding en het uitzetten van een sterk merk.

MADE BY

Creamy Concepts

01

02

03

Van yogastudio naar scholingsinstituut

Yogaplace kenmerkt zich door de vertrouwde community die zij over de jaren hebben opgebouwd in en rondom Sittard. Het bedrijf heeft een flinke groei doorgemaakt, mede door het ambitieuze team en vooruitstrevende manier van denken. De volgende stap in het bedrijf was deze groei en professionalisering uit te stralen in online- en offlinecommunicatie.

Met een kritische blik zijn we gestart met het herzien van de merkidentiteit. We herontwerpen een traditioneel logo dat een gevoel van vertrouwen en authenticiteit oproept. Het logo is opgebouwd uit verschillende elementen, waaronder een oneindige cirkel van verbinding, het yin/yang teken en het Indiase Paisley. Door een krachtig lettertype te combineren met warme kleuren ontstaat er een rustgevende uitstraling.

Van A tot Z is er nagedacht over de doorvoering van een authentieke, vertrouwelijke uitstraling. Dit is ook terug te zien in o.a. het interieur, de signing en het drukwerk; hiervoor hebben wij specifiek gekozen voor een ruwe papierstructuur met accenten in rosé goud om zo ook de vertrouwde en luxe merkbeleving offline uit te dragen.

Door de sfeervolle fotografie word je uitgenodigd om deel te nemen aan de workshops, lessen, trainingen en opleidingen. We hebben de authentieke warme sfeer van Yogaplace vastgelegd in de beeldstijl. Door een setting te creëren waar de community en docenten worden uitgebeeld in een vertrouwde omgeving komt deze sfeer tot leven.

Wanneer je spreekt over een sterke online community, kan een inspirerend online platform niet ontbreken. We realiseerden een nieuwe website die zich volledig focust op de Yogaplace community. Dit platform biedt leden alle tools om de verdieping op te zoeken in yoga, maar ook praktische informatie als bijvoorbeeld het lesaanbod, workshops en meer. Aanvullend schrijft, denkt en ontwikkelt ons digital team doordachte online campagnes om deze online community te voorzien van waardevolle content.

04

05

06

Een waardevolle samenwerking

De nieuwe merkidentiteit reflecteert niet alleen de kernwaarden, maar nu ook de veelzijdigheid van het bedrijf. Zowel online als offline bouwen wij standvastig mee aan het opzetten van een sterke online community die waarde oplevert voor zowel het merk als de leden van Yogaplace.

07

08