BRANDING & CONTENT CREATIE

Een plek waar je volledig tot rust komt en uitgedaagd wordt om je eigen grenzen op te zoeken. Dat is waar Yogaplace voor staat: niet alleen als yogastudio maar ook als scholingsinstituut en online community voor iedereen met een affiniteit voor yoga. Wij werden toevertrouwd met de gehele rebranding en het uitzetten van een sterk merk.

MADE BY

Creamy Concepts

01

02

03

MERKIDENTITEIT

Yogaplace kenmerkt zich door hun vertrouwde community die zij over de jaren hebben opgebouwd in zowel Maastricht als Sittard. Het bedrijf heeft een flinke groei doorgemaakt, mede door hun ambitieuze team en vooruitstrevende manier van denken. De volgende stap in het bedrijf was deze groei en professionalisering uit te stralen in online- en offline communicatie.

Met een kritische blik zijn we gestart met het herzien van de merkidentiteit. We herontwerpen een traditioneel logo dat een gevoel van vertrouwen en authenticiteit oproept. Het logo is opgebouwd uit verschillende elementen, waaronder een oneindige cirkel van verbinding, het yin/yang teken en het Indiase Paisley. Door een krachtig lettertype te combineren met warme kleuren ontstaat er een rustgevende uitstraling.

Van A tot Z is er nagedacht over de doorvoering van een authentieke, vertrouwelijke uitstraling. Dit is ook terug te zien in o.a. het interieur, de signing en het drukwerk; hiervoor hebben wij specifiek gekozen voor een ruwe papierstructuren met accenten in rosé goud om zo ook de vertrouwde en luxe merkbeleving offline uit te dragen.

Door de sfeervolle fotografie word je uitgenodigd om deel te nemen aan de workshops, lessen, trainingen en opleidingen. We hebben de authentieke warme sfeer van Yogaplace vastgelegd in de beeldstijl. Door een setting te creëren waar de community en docenten worden uitgebeeld in een vertrouwde omgeving komt deze sfeer tot leven.

Wanneer je spreekt over een sterke online community, kan een krachtige social media presence niet ontbreken. Ons digital team schrijft, denkt en ontwikkelt krachtige online campagnes en social media posts om hun community te voorzien van waardevolle content. Daarnaast ondersteunen wij het interne team via coachingstrajecten om de merkidentiteit te bewaken.

04

05

06

MERKBELEVING

De nieuwe merkidentiteit reflecteert niet alleen de kernwaarden, maar nu ook de veelzijdigheid van het bedrijf. Zowel online als offline bouwen wij standvastig mee aan het opzetten van een sterke online community die waarde oplevert voor zowel het merk als de leden van Yogaplace.

07

08