Branding boven marketing
"Rituals moest een bereikbaar luxemerk worden, dat niet alleen met Kerst werd gekocht. Wat Zara heeft gedaan in de mode, wilden wij doen in de wereld van prestigieuze cosmetica."
Vormgeven is beleven
Consumenten die een Rituals winkel, of een luxe warenhuis waar het merk te koop is binnenlopen, maken op een bijzondere manier kennis met de producten. De prachtige winkels zijn voorzien van diverse aardetinten. Deze kleuren in combinatie met de juiste verlichting, zorgen ervoor dat de producten, gekenmerkt door de fellere kleuren, duidelijk afsteken. Ook is de hele beleving geïnspireerd op diverse Aziatische culturen. In veel Rituals winkels zie je dan ook de welbekende Japanse bloesemboom.
Onze creative conceptor Sarah weet, als ex-Rituals medewerker, als geen ander hoe de ervaring bij Rituals wordt overgebracht.
‘’Bij binnenkomst wordt je een kopje thee aangeboden en komt de typische zachte ‘Rituals-geur’ je tegemoet. Een van de Rituals medewerkers zal vervolgens met jou opzoek gaan naar de juiste producten. Van handcrème tot bodyscrub, de medewerkers testen de producten op jouw huid uit op een fijne masserende wijze. De verkoopbeleving, de service in de winkel en natuurlijk de kwaliteit van de producten is het gene waar Rituals zich op focust.’’
Een strategie die volgens de Rituals-oprichter tijdrovend is, maar uiteindelijk wel meer oplevert. De klant wordt naar het aanbod toegetrokken, in plaats van andersom. Wanneer iemand op eigen initiatief een product of merk ontdekt en daar enthousiast over is, heb je er als bedrijf meteen een waardevolle merk-ambassadeur bij.
Zen
Online verwennen?
Werk aan je merk
Rituals is het bewijs dat een torenhoog marketingbudget niet altijd nodig is. Met een krachtige, exclusieve en consistente branding is Rituals geworden tot wie ze nu zijn. Ze hebben zichzelf gepositioneerd als een uniek en bijzonder merk en claimen een status in de cosmeticabranche door onder andere hun branding. Branding draait om een bepaald gevoel dat je wilt opwekken bij de klanten, en dat is wat Rituals doet. Zij creëren een duurzame relatie met de consumenten, het doel van elke onderneming. Rituals is voor ons daarom een sterk voorbeeld van de kracht van branding. Wil jij dezelfde impact gaan maken met jouw merk? We laten het je graag ervaren tijdens een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor. Plan nu je afspraak.
