Verdoe je tijd niet en besteed je merk uit

Als ondernemer ben je druk: vaak heb je tegelijkertijd de CEO, COO en CMO pet op. Je agenda zit overvol. Tegelijkertijd is de uitstraling van je bedrijf ontzettend belangrijk. Je bedrijf is jouw kind en als trotse ouder wil je dat de hele wereld ziet hoe fantastisch jouw producten en diensten zijn.

Dat zorgt voor een spanningsveld: aan de ene kant moet je jouw aandacht goed verdelen tussen alle taken. Aan de andere kant wil je sterk overkomen. Jij wil als de beste in de markt worden gezien. Wist je dat een consistente branding op verschillende platforms kan zorgen voor +23% groei in omzet? (Bron: Forbes)

Wat als je dat zou kunnen bereiken? Een sterk merk op alle kanalen dat jou positioneert als de beste in de markt. Hoe zou het zijn als je aan het einde van de week ook nog eens 4 uur overhoudt? Wat zou je met die tijd allemaal kunnen doen?

We zien in de praktijk dat het creëren van een sterk merk heel veel tijd kan besparen. Voor veel ondernemers dus een gemiste kans om ruimte te maken in hun overvolle agenda. In deze blog zetten we de kansen voor jou op een rijtje.

1. Een krachtig, goed uitgewerkt merk houdt je scherp en gefocust

Natuurlijk wil je de mooiste foto’s op jouw website en social media kanalen. Briefpapier dat indruk maakt of een logo op de gevel dat de aandacht trekt als mensen langsrijden. Maar je weet ook hoeveel werk dit kost. Je moet de juiste templates zoeken. En een goede foto maken op een smartphone blijkt lastiger dan gedacht.

Het hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Maar dit is wat er vaak gebeurt. Zonder een goed doordachte basis, blijf je steeds opnieuw aanpassen. En die continue veranderingen kosten veel tijd. Die tijd die je eigenlijk nodig hebt voor andere belangrijke activiteiten in jouw bedrijf: acquisitie, klanttevredenheid en het leveren van jouw diensten.

Bij onze klanten zien we dat een merk waar je echt trots op bent een totaal ander gevoel opwekt. Je bent er zo blij mee dat je niks wil veranderen. Aanpassingen zijn verleden tijd. Het is volkomen duidelijk hoe je naar buiten treedt. Je hebt templates klaarstaan met kleuren, lettertypes en de juiste visuele stijl. Al dat uitzoekwerk is niet meer nodig.

2. Zorg voor een centraal aanspreekpunt

De ene maand komt er een fotograaf, de andere maand een websitebouwer en dan heb je ook nog social media specialisten. Allemaal hebben ze een briefing nodig. En dat kost tijd. Zorg voor 1 centraal aanspreekpunt die alles voor je regelt. Hierdoor verhoog je de kwaliteit van het opgeleverde werk. Dit is ook de reden dat wij een accountmanager hebben die nauw in contact staat met onze klanten. Iemand die weet hoe het merk het best tot zijn recht komt. Die advies kan geven op momenten dat jij het nodig hebt. Voorkom te veel handelingen en het managen van allerlei, verschillende professionals. Leg je brand bij 1 partij neer.

3. Maak je marketing simpel

Marketing is tegenwoordig al ingewikkeld genoeg. Er is zoveel om uit te kiezen: welke kanalen zet je in? Welke foto’s gebruik je? Of ga je toch een video maken? Vanuit onze visie gaat 𝘣𝘳𝘢𝘯𝘥𝘪𝘯𝘨 𝘥𝘪𝘦𝘱𝘦𝘳 𝘥𝘢𝘯 𝘮𝘢𝘳𝘬𝘦𝘵𝘪𝘯𝘨. Branding is namelijk de basis van je merk bestaande uit o.a. je kernwaarden, identiteit, positionering

Het is het beeld waar jouw merk of bedrijf direct mee wordt geassocieerd. Door je merk helemaal helder te hebben, heb je duidelijke richtlijnen. En dat zorgt voor versimpeling. Je hoeft niet elke keer het hoofd te breken want je weet precies wat jij wil uitstralen.

Bespaar tijd met een merk dat staat als een huis

Zoals je hebt gezien bespaart een sterk, duidelijk merk tijd. We zetten de tips hier nog eens op een rijtje. Het zorgt voor helderheid en duidelijkheid in jouw hoofd. Wees eerlijk, het leven als ondernemer is al ingewikkeld genoeg. Hoeveel is een leeg hoofd je waard?

  1. Werk altijd eerst aan een sterke basis zodat je duidelijke richtlijnen hebt. Hierdoor wordt de uitvoering strakker en presenteer jij jezelf krachtiger.
  2. Zorg voor 1 centraal aanspreekpunt en voorkom lange briefings en goedkeuringsprocessen.
  3. Maak marketing niet ingewikkelder dan nodig. Branding is jouw basis. Dit zorgt voor helderheid in jouw hoofd.

Weet je niet zeker waar je moet beginnen om die ijzersterke basis te krijgen? Wil je de wereld laten zien wat je te bieden hebt?

Als je bij ons aanklopt, gaan we samen bouwen aan jouw krachtige positionering. Een merk die de wereld raakt. Want dat is natuurlijk ons doel. Maar laten we beginnen met een kop koffie. Plan je afspraak direct met ons in en voor je het weet zitten we samen om tafel te sparren over jouw spraakmakende merk.

Benieuwd naar onze kijk op jouw merk?

Bericht ons dan hier. Onze brand experts laten hun expertise los op jouw merk in een eerlijke 10 min analyse over de zichtbaarheid en positionering van jouw bedrijf.

Ook voor een afspraak met ons om te zien wat wij voor jou kunnen betekenen staan onze brand experts klaar. Bij ons op kantoor, op locatie of tijdens een videocall: we horen het graag!