ONZE

MERKACTIVERING

Hoe komt de merkactivering tot stand?

Door de ontwikkeling van een krachtige strategie en identiteit ontstaat er een beleving. Deze merkbeleving moet zichtbaar zijn en in de markt gezet worden. Hoe activeren wij jouw merk zodat het bij de juiste doelgroep valt? Door middel van merkactivering implementeren wij jouw merk of bedrijf op alle benodigde online en offline plekken. We maken hiervoor gebruik van jouw doelgroep en doelstellingen om er zeker van te zijn dat we meetbare resultaten behalen met een impact. We analyseren jouw data en kijken naar het medialandschap, en sturen bij waar nodig. Zo zorgen wij voor goede resultaten – die er ook nog goed uitzien.

ONLINE
MARKETING

Op basis van de merkstrategie, stellen wij een effectieve social media strategie op. Met deze strategie voor ogen, plaatsen we de juiste content en berichten op alle kanalen, zodat jouw merkidentiteit op spraakmakende wijze naar voren komt. In overleg met jou bepalen wij de maandelijkse content en vervolgens stellen we een concrete content planning op. Hiervan houden we je natuurlijk continu op de hoogte. Als je gebruik maakt van onze service, analyseren we ook eenmalig alle kanalen en passen we alle profielen aan in lijn met de nieuwe merkidentiteit.

Om jouw doelgroep op een efficiënte en effectieve manier te bereiken, bieden wij de mogelijkheid om structureel of incidenteel slimme campagnes op te zetten. Heb je bijvoorbeeld een nieuwe dienst die je een boost wilt geven of wil je jouw naamsbekendheid vergroten? Wij zetten de juiste tools in om het aantal bezoekers naar jouw website een boost te geven, met een grotere kans op conversie als gevolg.

Bij reguliere marketing worden er vaak keuzes gemaakt die gebaseerd zijn op voorgaande ervaringen of een gevoel, bij Data marketing is dit niet het geval. Hier wordt namelijk door middel van geautomatiseerde systemen relevante data gemeten en geanalyseerd om zo een volledig beeld te krijgen van jouw doelgroep. Wanneer wij deze informatie hebben verzameld, kunnen wij je marketing campagnes opbouwen met ‘gepersonaliseerde’ content zodat de informatiebehoeften van jouw bezoekers nog beter worden voorzien. Deze ‘gepersonaliseerde’ content vergroot de kans van slagen van jouw marketing campagne.

Wanneer een potentiële klant een product of dienst bij jou wil afnemen, doorloopt hij verschillende fasen. Vanaf het leren kennen van je bedrijf tot aan de aankoopfase: dit wordt ook wel de klantreis genoemd. Door middel van funnel marketing brengen wij deze klantreis in kaart zodat wij deze zorgvuldig kunnen inrichten. Op deze manier is het mogelijk om jouw bezoekers te sturen en beïnvloeden wat de kans op een daadwerkelijke aankoop vergroot.

Door middel van e-mail marketing kun je de loyaliteit van je doelgroep verhogen of (potentiële) nieuwe klanten verzamelen. E-mail marketing omvat alle vormen van marketing via e-mails bijvoorbeeld nieuwsbrieven of e-mailcampagnes. Er komt hierbij meer kijken dan alleen het versturen van een e-mail, denk bijvoorbeeld aan de opzet van de e-mail, de grafische opmaak, pakkende teksten en het technische aspect. Ons nauw samenwerkende team van specialisten zorgt ervoor dat al deze onderdelen zijn afgestemd op elkaar en in lijn staan met jouw merkverhaal.

Influencer marketing is momenteel een marketingvorm dat veel wordt ingezet. Bloggers, social media accounts, vloggers en youtubers, het zijn allemaal influencers. Bij influencer marketing ligt de focus op bepaalde personen die online een groot bereik en aantal volgers hebben, waar zij invloed op kunnen uitoefenen. Naast een goed doordachte strategie, bepalen wij jouw doelen en doelgroep zodat wij de juiste influencer voor jouw bedrijf vinden. Wanneer wij deze hebben gevonden stellen wij een strategische campagne op en zorgen wij dat de samenwerking voorspoedig verloopt.

Content is een breed begrip wat veel wordt gebruikt. Het is een verzamelwoord voor uitingen zoals teksten, afbeeldingen of video’s. Gedurende social media onderhoud creëren wij ‘standaard’ content zoals social media posts en afbeeldingen. Bij content marketing creëren wij uitgebreidere vormen van content, denk hierbij aan blogposts, Instagram reels, podcasts, nieuwsbrieven of e-magazines. Zo kunnen wij jouw doelgroep op verschillende platformen prikkelen.

Om de conversies op je website te verhogen kunnen wij conversie optimalisatie uitvoeren. Dit wil zeggen dat wij jouw website of webshop gaan analyseren en optimaliseren zodat obstakels worden weggenomen. Op deze manier kunnen jouw bezoekers nog sneller en makkelijker overgaan tot een aankoop of contact. Voordat wij beginnen aan conversie optimalisatie vergaren wij inzichten uit recente statistieken. Vervolgens gaan wij in verschillende stages je website of webshop verbeteren zodat de gebruiksvriendelijkheid verhoogd en de kans op conversies toeneemt.