ONZE

MERKSTRATEGIE

Hoe komt de merkstrategie tot stand?

Ons doel is om jouw bedrijf of merk volledig te begrijpen, te voelen en deze te vertalen naar een sterk concept. Dit kunnen wij niet waarmaken als we niet begrijpen waar jouw merk en bedrijf precies voor staat. Om jouw merkidentiteit volledig te matchen met het DNA van jouw bedrijf, doorlopen we daarom altijd eerst een strategisch voortraject. In dit traject definiëren we de strategie voor jouw merk op heldere en concrete wijze.

01

Doelstelling

MERKSTRATEGIE

Alles begint met het fundamenteel begrijpen van de vraag van een bedrijf en de context. Daarom starten wij met het definiëren van een of meerdere doelstellingen om het project handvaten te geven. Zo heb jij geen onbedoelde verwachtingen en weet jij waar wij, samen met jou, naartoe gaan groeien.

02

Merkontwikkeling

MERKSTRATEGIE

Wellicht is jouw merk nog niet aanwezig op de markt of ben jij juist toe aan een compleet nieuwe merkidentiteit. We beginnen dan altijd met een leeg wit papier om de ontwikkeling van jouw merk door te lopen. Van doelgroep bepaling tot naamontwikkeling, alles komt aan bod wat nodig is om jouw sterke merk te bouwen.

03

Brainstorm & onderzoek

MERKSTRATEGIE

We kunnen geen merkstrategie opstellen, zonder eerst goed research te doen. We gaan daarom altijd op zoek naar de kern van jouw bedrijf, het DNA. Welke woorden omschrijven jouw bedrijf of merk? Is het internationaal ingericht of juist regionaal? Ben je een zelfstandige of lopen er 200 werknemers rond op de werkvloer? Dit zijn allerlei vragen die we stellen om de uiteindelijke strategie te bepalen.

04

Communicatieplan

MERKSTRATEGIE

Is het DNA van jouw bedrijf helemaal helder? Dan gaan we weer een stap verder. Wie is jouw doelgroep? Of beter gezegd: Wie ga je aanspreken in de online en offline communicatie? En wordt deze doelgroep al bereikt door de concurrent? Aan ons de taak om in een concreet plan weer te geven hoe we de communicatie invullen om jouw doelgroep een beleving te geven die uniek en onderscheidend is.

 

05

Positionering

MERKSTRATEGIE

Het opstellen van een heldere positionering is de laatste stap, voordat we overgaan op de ontwikkeling van de merkidentiteit. De positionering van jouw merk stellen we tot in detail vast. We willen er namelijk voor zorgen dat deze toekomstproof is en perfect symboliseert hoe jij wilt worden gezien door je doelgroep.